FANDOM

Era 3 (znana również jako Organiczna Era) to typ klejnotów za czasów Różowego Diamentu.

Początek wczesnej Ery

Era 3 powstała jeszcze za czasów Ery 1. Często klejnoty w Przedszkolach nie przybierały swojej formy, co wiązało się z marnotractwem minerałów na planecie niezbędnych do tworzenia klejnotów. Początkowo chciano tworzyć sztuczne klejnoty, lecz technologia Homeworld nie była w stanie tworzyć kamieni tego typu. Ostatnią nadzieją na uratowanie planety była Różowy Diament z Jadeitami na czele.

Powstawanie

Powstanie takich klejnotów było początkowo trudne. Jadeity musiały nauczyć się anatonomii ludzi, by móc je tworzyć. Niewielka część organicznych klejnotów powstała poprzez wszczepienie tkanki ludzkiej w kamień. Reszta ich powstała poprzez eksperymenty. Eksperyment polegał na modyfikowaniu kodu genetycznego ciężko chorego lub martwego człowieka tak, oby organizm przyjął rozwijający się minerał. We wszystkich przypadkach ludzie wracali do zdrowia lub życia. W ciągu sześciu lat na Homeworld Era 3 stanowiła ok. 49% populacji.

Charakterystyka

Te typy klejnotów znacznie się różnią od zwykłych klejnotów. Aby żyć, klejnoty te muszą jeść, pić i spać, aby minerały zawarte jedzeniu trafiły do klejnotu. Poza tym były wytrzymalsze od klejnotów Homeworld i miały różnorakie umiejętności, nie zawsze przypisywane do danego klejnotu. Przykładowo Perły mogły mieć wizję przyszłości lub nie.Swoje talenty Te klejnoty odkrywały tuż po powstaniu.

Inną cechą tych klejnotów było posiadanie w swoim arsenale więcej niż jedną broń. Zazwyczaj jedna broń jest do ataku, a druga do obrony. Dodatkowo ich wygląd był różny niezależnie od kamienia.

Umiejętności

Szarża

Ich szarża była podstawową umiejętnością. Najczęściej posiadały ją klejnoty z bujnymi włosami. Umożliwiała szybsze poruszanie się i walkę. Jako użytek cywilny obracała się spokojnie i można było dostosować jej prędkość. Jako walka zawsze była naładowana i należało przemyśleć lot, inaczej można było spowodować wypadek.

Wizja Przyszłości

Ta umiejętność była nieco rzadsza. W przeciwieństwie do Szafirów można było stworzyć kilka różnych rzeczywistości zależnie od sytuacji

Zmiana kształtu

Niezwykle przydatne w razie ucieczki. Klejnoty Ery 3 mogły na również zmieniać swoją kolorystykę, a nawet płeć.

Płodność

Ta umiejętność pozwalała na rozmnażanie się na początku Ery 2, kiedy planetę ogarnął kryzys ekonomiczny. Było to również znacznie tańsze. Klejnoty Homeworld uznawały to za ,,obrzydlistwo'', lecz organiczne klejnoty były z tego dumne.

Kineza

Nie było klejnoty Ery 3 bez jakieś kinezy. Rzadko jednak bywało, że jeden klejnot miał je dwie.

Zagłada

Jednak i te klejnoty musiały ustąpić. Kiedy Różowy Diament została skruszona przez Rose, Biały Diament uznała te klejnoty za ,,niepotrzebne pasożyty''. W ciągu roku życia pozbawiono ok. 98% klejnotów Ery 3. Te, które przeżyły eksterminację, musiały uciekać do opuszczonych przedszkoli, zostały zakażone lub były podwładnymi Diamentów. Były jednak podwładnymi drugiej kategorii.

Ciekawostki

  • Era 3 była inspirowana wcześniej wymyśloną rasą stworzoną przez autorkę- Tech Islandów. Oni mieli kilka podgatunków, w tym klejnocich.
  • Część z nich zamieszkała na Ziemi jako symbol niedoszłej kolonii ich Pani.
  • Duża część z nich wie, że Steven jest Synem Rose, przez co pragną zemsty poprzez zabicie go.
  • Perła nazywa ich ,,najgorszymi istotami, jakie Homeworld dotąd stworzyło"
  • Potrafią tworzyć fuzje z ludźmi.