FANDOM

Cytat1 - Siła przebicia? Czy naprawdę delikatność jest wadą? Od kiedy się nią stała? Powiedz, Hemi, jak wyobrażasz sobie idealny Klejnot? Idealny świt naszej cywilizacji? Czy naprawdę główną rolę muszą grać tylko i wyłącznie silni, wielcy? Cytat2
Erytryn do Hemimorfit, "Komu jaki świt"
Uwaga - artykuł zawiera spojlery!

Erytryn, a właściwie Erytryn Faseta-8 Y - Phi Omega Sigma 9 - Klejnot pochodzący z Homeworld, Przedszkolanka stacjonująca niedaleko doliny Y, zarazem siostra Annabergit. Aktualnie przebywa w opuszczonym Przedszkolu ziemskim. Główna bohaterka pierwszej serii opowieści użytkowniczki IlyAnimatronka.

Erytryn

ErytrynIV

Erytryn

Du bist das Licht
Przezwiska Eri, ciocia Eri, Aniołek z Krainy Czarów
Rasa Klejnot
Płeć Klejnoty nie mają płci, jednak Erytryn nie ma nic przeciwko w nazywaniu jej kobietą
Kamień Erytryn
Typ klejnotu Arsenian
Broń Fotokineza
Status Aktywna
Drużyna/Przynależność Brak

Armia Zony (w razie walki)

Zajęcie Przedszkolanka
Przyjaciele Annabergit, Hemimorfit, Almandyn, Idokraz, cała armia Zony, Hiacynt, Anataz, Hylaofan, większość poznanych fuzji
Wrogowie Ortoklaz
Debiut "Najlepszym świadkiem są gwiazdy"
Motyw Audio
"Field Of Innocence" - Evanescence

"Field Of Innocence" - Evanescence

Wygląd

Cytat1 Nie była ogromna, nie była też malutka. Gdyby przeciętny człowiek chciał porównać się z nią wzrostem, zauważyłby, że sięga mu ona mniej więcej do oczu. Jej kształtną głowę okalała burza czerwonawych włosów, wśród których, niezbyt nawet wprawny obserwator, wypatrzyłby seledynowe kosmyki. Na świat patrzyły oczy, pomimo swojej purpurowej barwy - roześmiane, szczęśliwe. Uśmiechała się delikatnie wąskimi wargami. Nie była ubrana bogato. Ot, zwykła...a, nieważne. Czytelniku, domyśl się sam. Cytat2
"Światło, ono nas zawołało"
Wzrost Eri to 160 cm, w obu regeneracjach.

Regeneracja I - od narodzin do śmierci Hemimorfit

Eri ma pociągłą, owalną twarz, na której można dostrzec drobny nos, purpurowe oczy w kształcie migdałów i wąskie usta. Włosy układa zwykle w bujnego kucyka, jednak z przodu zostawia obfite pasma, lekko skręcające się na końcach. Nosi krótką, delikatną sukienkę o pudrowej barwie, sięgającej do około połowy ud. Na stopach ma takiego samego koloru baleriny.

Regeneracja II - od pobudki na Ziemi

Tutaj sylwetka Eri zmieniła się - stała się cięższa i bardziej muskularna, w czym przypomina Kwarce. Z włosów pozostał jedynie długi kucyk, twarz stała się bardziej pulchna, a jedno oko zmieniło kolor na żółty; obok niego pojawiły się równie żółte zdobienia. Od tego momentu nosi kombinezon w różnych odcieniach zieleni, ze znajdującym się pośrodku porysowanym symbolem Żółtego Diamentu.

Regeneracja III -TBA

Osobowość

Erytryn jest Klejnotem cichym, nieśmiałym i delikatnym. Nie lubi konfliktów i wszelkie problemy stara się rozwiązywać pokojowo. Patrzy na świat bardzo idealistycznie i naiwnie, mając przy tym mentalność młodej dziewczynki. W innych widzi dobro, jednak, jeżeli zostanie zraniona, potrafi zapomnieć o swoich wcześniejszych osądach i okazać skrywane emocje. Kiedy dochodzi do walki, wprawnie posługuje się swoją mocą. Ma w sobie naturalny impuls pomocy innym i dlatego łatwo daje się wykorzystywać. Nawet w sytuacjach, które wydają się przesądzone i beznadziejne, nie chce porzucać nadziei i ufa tym, których kocha.

Umiejętności

Erytryn, jak każdy Klejnot Ery I, potrafi zmieniać kształt, przywoływać broń, bańkować przedmioty, tworzyć fuzje i cofać swoje ciało do formy klejnotu. Kiedy łączy się z:

Fotokineza

Bronią Erytryn jest władanie światłem. Można śmiało powiedzieć, że nie ma ograniczeń co to sposobu jego wykorzystania - może tworzyć z niego broń, obrazy, bariery, wypuszczać promienie, łuny, oraz smugi. Potrafi również oświetlać otoczenie przed sobą. Z tej zdolności pochodzą również inne jej talenty - potrafi pobudzać wzrost roślin, leczyć Kljenoty i indukować ich rozwój, kiedy jeszcze rosną, a także poprawiać kondycję psychiczną ludzi.

Widzenie w ciemności

Po swojej regeneracji na Ziemi Eri zyskała dodatkową moc - widzi w ciemności tak, jakby było całkowicie jasno. Nawet po zamknięciu oczu widzi biel, zamiast czerni. Moc ta związana jest ze zmianą wyglądu jej oka, oraz z jej stanem psychicznym po pierwszej bitwie o Zonę.

Relacje

Annabergit

Jest jej siostrą i kocha ją najbardziej na świecie. Niebieski Klejnot, gdy jeszcze rósł w ziemi, przybliżył się do Erytryn, by czerpać siłę z jej życiodajności. Po swoim wyjściu nie odstępowała jej na krok, będąc bardzo głodną miłości. Gdy Anni poszła do wojska, Eri bardzo za nią tęskniła i często o niej myślała. Jej ujawnienie się na Zonie i fakt poznania jej motywów, oraz przeszłości na tyle wstrząsnął Erytryn, że straciła fizyczną formę i zażądała przeniesienia na Ziemię. Wciąż jednak wierzy, że Anni z powrotem wróci na stronę dobra.

Hemimorfit

Ich relacja wyraźnie zmieniała się w czasie. Na samym początku Eri miała Hemi za dobrą koleżankę, jednak nieco zbyt pewną siebie i bardzo wierzącą w wyższość siły nad charakterem. Pierwszy drugi wybuch gyrokinetyczny mocno nadszarpnął ich stosunki, jednak Eri starała się naprawić ich relację. Gdy powstała Arsen, purpurowy Klejnot o jej powstanie oskarżył Hemimorfit, motywując to chęcią zemsty na niej i zrobienia jej krzywdy. Podczas wygnania, ich relacje zacieśniły się na tyle, że stały się niemal przyjaciółkami; pomogło w tym poznanie historii Hemimorfit. Walka o wspólną sprawę jeszcze bardziej zbliżyły się do siebie. Po ujawnieniu się Annabergit całkowicie porzuciła swoje opory względem Hemi - na tyle, że stworzyły razem fuzję. Śmierć przyjaciółki mocno ją wstrząsnęła i wciąż wyrzuca sobie, że nie udało się jej jej ocalić. Do dziś spogląda w niebo, szukając na nim gwiazdy, będącej dla niem odzwierciedleniem przyjaciółki.

Almandyn

Purpurowy Klejnot poznał Almandyn jeszcze na Illogo i od tego czasu uważa ją za bardzo mądrą i poważną. Dowiedziawszy się o jej znajomości z Anni nabiera do niej zaufania. Ich rozmowa na pokładzie statku zasiała w sercu Eri jednak sporo wątpliwości, ale wciąż ufała Klejnotowi Migdału na tyle, że dała się jej przetransportować na Ziemię. Od tego czasu uważa ją za swojego mentora i w pewnym sensie opiekunkę. Jest jej wdzięczna, że próbuje naprawić pęknięcia w jej sercu, jednak bywa, że nie we wszystkim się zgadzają. TBA.

Idokraz

Oba Klejnoty lubią się i można je określić mianem przyjaciółek (a raczej psiapsiółek). Eri jest pod wrażeniem opiekuńczości i sile Idokraz, natomiast ta zachwyca się talentami i czystym sercem Erytryn. Jej zjednoczenie się z siostrą mocno ją wzruszyło. Cieszy się, że ta może być z powrotem w domu. Wie, że taka, jaka jest, jest przepięknym i w pełni wartościowym Klejnotem. Jednak, mimo tego, że tamta jest księżniczką - nie okazuje jej przesadzonych honorów.

Anataz

Eri i Anataz dzielą wspólny talent - umiejętność dostrzegania piękna w otaczającym świecie. Bardzo raduje ją myśl, że złoty Klejnot troszczy się o Idę - to przypomina jej o Anni. Nawet powstanie Ortoklaz nie zmieniło ich wzajemnych relacji.

Macierz Perłowa

Pierwotnie Erytryn nie do końca ufała zamaskowanemu Klejnotowi, jednak, gdy ta opowiedziała jej o przeszłości Hemimorfit - nabrała do niej zaufania. Ma ją za bardzo odpowiedzialny i mocny duchem Klejnot i jest jej wdzięczna za wychowanie Hemi. Spotykając ją na Ziemi, poczuła, jak bardzo są sobie wspólne - obie straciły kogoś bardzo cennego. Na widok tego, jak mizerna i pusta była po wieloletniej gonitwie za Anni - zaczęła jej współczuć. Ich zacieśniająca się relacja była istotą powstałej na Ziemi Cynober.

Hiacynt

Eri, widząc pomarańczowe urwisy, przejawia względem nich bardzo opiekuńcze uczucia. Jest jej ich żal, że muszą mieszkać na polu bitwy. Jest dla nich, jak rozrywkowa ciocia. Była bardzo dumna, gdy odkryła, że są już samodzielne.

Hylaofan

Dla Erytryn, Hylaofan jest, niczym anioł stróż. To ona pierwsza ujrzała ją po jej narodzinach i to ona pierwsza ją określiła. Czuje jej obecność obok siebie i wie, że zawsze może mieć w niej oparcie. Mimo tego irytowało ją to, że niewiele wiedziała o jej mocach, oraz jej nagłe rozwiązywanie trudnych sytuacji. Kiedy odkryła jej zdolności, a także przeszłość, ich relacje bardziej się zacieśniły. Mimo tego nieco obawia się potęgi Hylaofan. Próbowała poprosić ją o cofnięcie się do dnia śmierci Hemi i uratowanie jej, jednak musiała pogodzić się z odmową. TBA.

TBA

Klejnot

Klejnotem Eri jest purpurowej barwy, owalny Erytryn o ośmiokrotnej fasecie, znajdujący się na prawym udzie.

W prawdziwym życiu erytryn jest nazywany również kwiatem kobaltowym, gdyż w swojej strukturze chemicznej zawiera sporą ilość kobaltu. Jest minerałem występującym w skupiskach razem z annabergitem. Należy do gromady arsenianów. Jego twardość w skali Mohsa oscyluje w granicach 2-2,5. Jest krajalny, gęsty i przezroczysty. Jego nazwa pochodzi od greckiego słowa erythros - czerwony.

Ciekawostki

  • Jest moim pierwszym OC
  • Pierwotnie miała być niezależną Przedszkolanką o charakterze kanonicznej Jaspis, twardą i nieugiętą, a także wyglądać tak, jak wygląda jej pierwszy design, czyli druga regeneracja.
  • Przy jej rośnięciu w trzewiach ziemi, zamiast niszczyć życie - jak Klejnoty rosnące w ziemskich Przedszkolach - rozwijała je. Dlatego, kiedy pojawiła się na świecie, dolina Y była bardziej upstrzona kwiatami, niż na początku.
  • Jej historia jeszcze się nie skończyła :)
  • Pierwsza regeneracja powstawała w bólach, ale uważam, że dobrze oddaje jej charakter
  • Nie jest do końca wiadome, jak wyglądałaby jej fuzja z Annabergit, gdyby nie była ona wymuszona. Wiadomo jednak, że byłaby to Kobalt.
  • Greckie litery w jej imieniu układają się w słowo φως, czyli światło.
  • Jej udział w bitwie o Zonę, oraz powstanie Piasku Pustyni został przewidziany przed Rozelitową Szafir w jej przepowiedni z rozdziału "Spotkanie po latach": Powiedzcie Macierzy Perłowej Faseta-5 Pi Alfa Lambda Eta, że nie znajdziecie Piękna, aż samo nie da się znaleźć. A gdy się znajdzie, rozpęta się chaos serc. Piękno złączy się z Walką, by zabić Siłę. Światło przeżyje, Pomoc odejdzie, Walka skruszeje. Wielu życie odda i oni zachowają świat, który Ty utracisz, by nie utracić siebie. Małe stworzy wielkie, które upadnie, by dać się zakuć w lęk i pokonać pustynne dziecię. Ogromne upadną, by małe cierpiały."

Galeria

Kobalt

Być może - ale tylko być może (to prototyp) - tak wyglądałaby zdrowa fuzja Eri i Anni - Kobalt. Potrafiłaby ciskać promieniami gamma.