FANDOM

CD

Historia

Onyks jest jednym z ostatnich zachowanych onyksów, tworzonych w trakcie wojny domowej. Onyksy miały być próbnymi technikami jednak porzucono ich projekt a wszystkie poza nim wysłano do walki. Ocalał ponieważ został stworzony na samym końcu, i nikt już nie zaprzątał sobie nim głowy. Po dotarciu na Homeworld pozwolono mu żyć ale musiał bezwzględnie wykonywać rozkazy Żółtego Diamentu. Niekiedy wracał na ziemie by przypomnieć sobie miejsce  z którego pochodzi. Interesował się również przezpewien czas ziemską chemią lecz szybko to porzócił. W trakcie historii dokonał trzy razy testu swojego wirusa. Zgięło mnóstwo ludzi i zaczął wchodzić w pierwszy etap zepsucia. Zaprzestał wtedy testów, i dołączył do przydzielonej mu drużyny klejnotów z Homeworld, w nadziei że objawy zepsucia miną. Żółty Diament łaskawie jak na siebie oszczędził go ale nakazał mu ukryć swoje zepsucie pod kombinezonem by nie gorszył innych klejnotów.

Osobowość

Onyks jest dosyć obojętnym klejnotem, stara się jednak by jego obojętność nie była taka jak kiedyś. Uważa, że sposób w jaki postępuje Żółty Diament jest nienowoczesny.

Wygląd

Z powodu zepsucia Onyks nosi strój, który wzorował na strojach Lekarzy Plag, więc nie jest wiadome jak wygląda pod nim. Strój składa się z białej maski w przypominającej ptasi dziób, z szarym kapturem. Nosi płaszcz do kostek, również w kolorze szarym, rozpięty na poziomie kolan. Spięty jest pasem w kolorze prawie czarnej zieleni. Przez całą jego długość aż do rozpięcia przechodzi znak Diamentu. Na nogach ma wysokie, brązowe buty. Na lewej ręce ma protezę jak Perydot. Jego klejnot jest umieszczony na piersi.

Broń i Zdolności

Wszystkie Klejnoty mają umiejętność przywołania broni, zmiany kształtu i wycofania się do swoich klejnotów po doznaniu ran aby je uleczyć. Bronią Czarnego Diamentu jest średniej długości kopia, ozdobiona spiralą. Jej rękojeść jest zakończona Diamentem koloru szarego.Jego umiejętnością jest wytwarzanie czarnych robotów różnej

Kopia
wielkości. Ta umiejętność jednak kosztuje go sporo wysiłku, zwłaszcza jeśli roboty są duże. Do walki używają kolców, które nie przylegają bezpośrednio do ich ciała tylko lewitują obok. Tak jak Peridot, może z palców robić notatnik i/lub coś w rodzaju piły z jego wszystkich palców.

Praca

Należy do drużyny Kwarc, której podlega. Jego zadaniem jest pilotowanie statku którym podróżują. Ma też wiedzę na wiele tematów. Nie oficjalnie jednak Zajmuje się również wychwytywaniem klejnotów które nie popierają władzy Diamentów. Nie lubi tego ale to jedyny powód dla którego go nie rozstszaskano.

Relacje

Obsydian

Obsydian był jego przyjacielem odkąd został zreplikowany, i zawsze trzymali się blisko siebie, pomimo różnych charakterów.

Kwarc

Kiedy do niej dołączył nie była dla niego zbyt miła, ale z czasem się do niego przekonała.

Inne klejnoty z Homeworld

W Homeworld pojawia się bardzo żadko

Ciekawostki

  • Zna niemiecki.