FANDOM

Wodne lekcje jest drugim odcinkiem z serii pt. Przygody Mike'a.

Streszczenie

Mike ćwiczy panowanie nad wodą.

Fabuła

-Jak śmiecie się tu pojawiać?! Nie mam zamiaru być dłużej więźniem! – warknęła dziewczyna podnosząc wodę z oczka wodnego obok umysłem.

-Stój! Nie chcemy cię skrzywdzić! – wrzasnęła Topaz.

-Skąd mam wiedzieć ,że mówicie prawdę? Hej, kto tam się chowa za tobą? – krzyknęła Lapis.

-Emm, cześć… - wymamrotała Goodletite chowając się za Stokrotkową.

-Godli? Gdzie byłaś przez te lata? Nie starałaś się mnie odnaleźć! – posmutniała i opuściła wodną pięść.

-Chwila, to wy się znacie? – zapytał zaskoczony Mike.

-Eh… to taka "stara znajomość" Mike. Jak ty masz przyjaciół z klasy to ja miałam przyjaciół z Homeworld. O to jeden z nich. Przepraszam Lapis! Zniknęłaś i nie wiedziałam gdzie szukać!

-Dobrze, chodź tu do mnie! – przykucnęła. 

Niebiesko-fioletowa podbiegła do Lazuli i przytuliła ją.

-Topaz i Stokrotkową już kiedyś widziałaś. To jest Mike, pół-klejnot. – przedstawiła chłopca Goodletite.

-Chwila, to pół-klejnot? Znam jednego takiego. Nazywa się Steven i ocalił mnie. Co tu robicie? – spytała.

-Odkryliśmy u Mike’a moc hydrokinezy. Pomożesz mu ją opanować? Słyszałam, że masz coś wspólnego z wodą! – mówi Topaz.

-Emm, no nie wiem. Byłam przez długi czas uwięziona na dnie oceanu… Woda nie jest dla mnie.

-Ale Lapis! Woda jest twoją częścią! Nie możesz unikać swojej części! To tak jak z ceglanym budynkiem. Gdy wyjmiesz cegłę wszystko się zawali! Woda jest tą cegłą, która cię uzupełnia! Proszę, pomóż mi to opanować! – błaga Mike.

-No dobrze, mogę spróbować, ale zaczynamy teraz.

-Daisy, mógłbym zostać tutaj cały dzień? Możecie przychodzić co jakiś czas! – zapytał chłopiec.

-No dobrze. Baw się dobrze! – uśmiechnęła się i stanęła z resztą na teleporterze.

-To dobrze, zacznijmy. Mam na imię Lapis Lazuli a to jest Perydot. Chyba nie będzie ci przeszkadzało to, że parzy? 

-Nie, fajnie jest być w większym towarzystwie. Okej, to co najpierw? Jakiś sztorm? A może wodne klony! Albo…

-Najpierw coś łatwego, spraw by woda się poruszyła umysłem – podała miskę z wodą.

-Co? Tylko tyle? Łatwizna!

Mike męczył się. Pocił się i zrobił się cały czerwony. Lazuryt siedziała na leżaku i piła soczek z kartonika. Minęły dwie godziny. Mike spocony siedzi na trawie. Lazuli przygląda mu się.

-A jak mam poruszyć tą wodę? – zapytał zmęczony chłopiec.

-To proste – dziewczyna wstała – Patrz. Pomogę ci. Stań prosto, zamknij oczy i oddychaj głęboko.

Perydot zaciekawiona siadła na miejscu Lapis i dokańczała jej napój.

-Poczuj ,że masz przed sobą wodę. Woda jest twoją częścią, niczym cegła w budowli. Poczuj, jak przez ciebie przepływa.  Naśladuj wodę w twojej energii. Poczuj ją. Jest przed tobą. Spraw, by się poruszyła. Teraz otwórz oczy.

Mike zauważył, że woda wiruje. Kręcił nią palcem dookoła miski. Bardzo się ucieszył.

-Tak! Bardzo dobrze! Teraz postaraj się ją unieść! 

Chłopak powoli podnosił palec do góry a woda robiła tak samo. Gdy miał rękę już najwyżej jak umiał powstał wodny słup.

-Haha! Jestem w tym świetny! – cieszy się.

-Teraz pociągnij tę wodę jeszcze wyżej. Umysłem.

Chłopiec zrobił to bez problemu. Lazuryt uśmiechnęła się. 

-To koniec pierwszej lekcji. Teraz musisz poznać Stevena! Złap mnie za ręce. A teraz…

Lapis utworzyła wodne skrzydła. Uśmiechnęła się do chłopca i polecieli. Znajdowali się nad świątynią. Stanęli razem na piachu.

-To tu! Chodź! Powinni cię miło powitać – powiedziała popychając chłopaka w stronę drzwi.

Mike zapukał. Otworzył mu sympatyczny chłopczyk.

-Cześć! Jestem Steven! Co tu robisz? – zapytał.

-Mam na imię Michael, ale mówią mi Mike. Jestem pół-klejnotem. Przyprowadziła mnie tu Lapis, powiedziała, że ty też nim jesteś. To prawda?

-Ooo! Cześć Lapis! Tak, jestem pół-klejnotem. Wejdź, mam pyszne ciasteczka z czekoladą! Przed chwilą upieczone przez Perłę!

Usiedli razem na kanapie przy stoliku. Steven nalał koledze i sobie mleka i przyniósł tacę  z ciasteczkami. Zaczęli rozmawiać o swoich matkach, sytuacjach w życiu itp. Nagle drzwi od pokoi otworzyły się.

-Ooo! Mam podobne drzwi! Dzień dobry. Mam na imię Mike.

-Siemka. Jestem Granat. Poczuj się jak u siebie w domu – przedstawiła się wysoka i tajemnicza kobieta. Wyszła z domu. Nagle drzwi rozszerzyły się i wyszła z nich dosyć wysoka i szczupła dziewczyna wraz z niską, fioletową postacią.

-Ooo! Steven przyprowadził kolegę! Heeej, co tam? – mówiła ta niższa.

-Jestem Mike i jestem pół-klejnotem. Ty pewnie jesteś Ametyst a ty Perła. Steven mi o was opowiadał. 

-Aha, cześć. Miło nam cię poznać. Kto jest twoją matką? – zapytała Perła.

-Spektrolit. Mam po niej tylko klejnot oraz zdjęcie. O tu, ciągle je przy sobie noszę w kieszeni – wyjął malutki i pomięty obrazek. Oczy Perły powiększyły się. Wiedziała kim jest jego matka. Oddała pamiątkę chłopcu.

-Okej, nie przeszkadzamy wam. Ametyst, idziemy! – złapała ją za rękę i pociągnęła do swojego pokoju.

-Ojoj! Już 21:00! Rozmawiamy około 3 godziny! – zaśmiał się Steven.

-Tak, będę musiał zaraz wracać. Mam jeszcze takie małe pytanie. Czy istnieją jeszcze jakieś pół-klejnoty?

-Tak, znam kilka. Poczekaj, przypomnę sobie. Julia, Octavia, Angelica...

-Chwila! – przerwał - Czyli jeszcze jakieś istnieją? Nie jesteśmy jedyni? WOW! Dobra, ja muszę wracać. Cześć! – mówiąc te słowa poszedł do teleporteru, jednak nie potrafi go aktywować. Używając wszystkich swoich sił z pomocą Stevena udało mu się po 4 minutach. Znalazł się u siebie w domu. Daisy rzuciła mu się w ramiona.

-Mike! Co tak długo?! Gdy poszliśmy po ciebie była tylko Perydot! Gdzie się podziewałeś? – pyta przerażona – Martwiłyśmy się!

-Z Lapis polecieliśmy do Stevena – innego pół-klejnotu. Odkryłem, że jest ich więcej. A teraz muszę odpocząć, udało mi się poruszać wodą! Dobranoc!

-Dobranoc, pamiętaj, że jutro zabieramy cię na pierwszą misję! – wrzasnęła Topaz. Położyła się na kanapie i ziewnęła – Ja też idę spać.

-Ale wiesz, że nie musisz? – wymamrotała Goodletite.

-Cicho! Lubię! Teraz dobranoc!

Bohaterowie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki